>
Koniec roku szkolnego:  
22.6.2018, 09:00
 -   Do wakacji: 
191 dni 13 godzin 0 minut
Kliknij i obejrzyj materiał na temat szkoły i kierunków

Menu Główne


Mapa Absolwentów ZSE

Współpraca naukowa

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu

Szkoły Partnerskie

Севастополь, Школа № 3 (Sewastopol, Krym)
Obchodná akadémia, Stará Ľubovňa
Staatliche Fachoberschule und Berufsschule Passau
Stredna priemyselna skola Bardejov
Integrova stredni skola obchodu,  sluzeb a podnikani Ceske Budejovice
Solski Center (Postojna, Słowenia)

Statystyka

Użytkownicy: 21
Nowości: 1207
Linki: 59
gości: 8823914
Odwiedza nas 3 gości
Projekt: How can I help you, Madam? (MChE) PDF Drukuj

 Sprawozdanie z realizacji koła naukowego z języka angielskiego zawodowego w ramach projektu Małopolska Chmura Edukacyjna.

Od listopada 2014 r. do kwietna 2015 r. sześcioro uczniów naszej szkoły z klasy II HOT i IV TOT pracowało nad projektem z języka angielskiego zawodowego w branży turystyczno-hotelarskiej w ramach koła naukowego Małopolskiej Chmury Edukacyjnej. Temat projektu to ‘How can I help you, Madam?'

  Główne cele projektu:

  • rozwijanie i doskonalenie umiejętności językowych niezbędnych w przyszłej pracy uczniów w branży turystyczno-hotelarskiej
  • rozwijanie, doskonalenie i nabywanie nowych umiejętności w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnej
  • rozwijanie zainteresowań
  • kształcenie umiejętności pracy w grupie
  • przygotowanie uczniów do przyszłej pracy w zawodzie

Uczniowie biorący udział w projekcie to:

Klasa: IV TOT

  • Justyna Gwóźdź
  • Ewelina Myszkowska
  • Patrycja Przybyłowicz

Klasa II HOT

  • Dominika Cieśla
  • Izabela Deć
  • Anna Wojtanowska

Opiekun koła w szkole: nauczyciel j. angielskiego p. Małgorzata Rządkowska.

Nauczyciel akademicki Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie: p. Łukasz Olesiak.

 


Realizacja projektu:

Podczas realizacji projektu uczniowie twórczo pracowali w 2 grupach podczas wykonywania powierzonych im zadań. Przygotowywali i opracowywali scenariusze dialogów sytuacyjnych w miejscach związanych z ich przyszłą pracą zawodową w branży turystyczno-hotelarskiej, a następnie wcielając się w określone role, nagrywali  scenki za pomocą tabletów.  Ostatnim etapem nad którym pracowali uczniowie to montaż i edycja krótkiego filmiku w wybranym programie do tworzenia i edycji filmów.

W ramach projektu powstało 10 krótkich filmików oraz dwa dłuższe filmy pt: ‘How can I help you, madam?'. Wszystkie materiały są upublicznione i można je obejrzeć na kanale Youtube:  Projekt Chmura pod linkiem - https://www.youtube.com/channel/UCbhb6a9d6s2Hhm-BsQ4A3AA

 


Pierwszy zespól (Ania, Iza i Dominika) przygotował filmik, w którym dwie businesswoman przyjeżdżają  z zagranicy do Krakowa na konferencje i przy okazji chcą zwiedzić Kraków.

Dialog 1 - w biurze turystycznym między dwoma kobietami  a agentem biura turystycznego

Dialog 2 - w hotelu pomiędzy recepcjonistką a gośćmi - checking in a hotel

Dialog 3 - room service - zamawianie śniadania do pokoju

Dialog 4 - w biurze informacji turystycznej, kobiety chcą zwiedzić Kraków, rozmowa między nimi a pracownikiem biura

Dialog 5 - wymeldowanie z hotelu, checking out

Link do filmu zespołu 1    https://www.youtube.com/watch?v=JTZjN83smEA




Drugi zespół (Ewelina, Justyna i Patrycja) przygotował filmik w którym dwie turystki z zagranicy chcą przyjechać do Polski i spędzić parę dni w spokojnym miejscu.

Dialog 1 - w biurze turystycznym pomiędzy klientem a agentem biura, rezerwacja wycieczki do Gorlic

Dialog 2 - w hotelu pomiędzy recepcjonistką a turystami - checking in a hotel

Dialog 3 - w restauracji hotelowej, zamawianie posiłku, rozmowa między kelnerem a gośćmi  hotelowymi

Dialog 4 - krótka reklamacja gościa hotelowego  

Dialog 5 - wymeldowanie z hotelu na recepcji, checking out in a hotel

Link do filmu zespołu 2  https://www.youtube.com/watch?v=vAnewTlfyLs




Podsumowanie

Praca nad projektem dała uczniom możliwość sprawdzenia się w różnych sytuacjach związanych z ich przyszłą pracą zawodową. Mimo, że na początku projekt wydawał się trudny i uczniowie obawiali się czy poradzą sobie z jego realizacją to jednak z czasem, zwłaszcza po nakręceniu pierwszego dialogu, praca szła naprawdę dobrze. Uczniowie pracowali bardzo aktywnie i byli  zaangażowani w projekt. Oprócz rozwijania umiejętności językowych mieli również okazję sprawdzić  swoje kompetencje w  dziedzinie technologii  informacyjno- komunikacyjnej - praca z dyskiem Google drive, praca z tabletami, praca w programie youtube editor i Vegas, montaż filmiku, robienie slajdów z napisami, dodawanie napisów i muzyki do filmiku.  Dużym plusem była również dla uczniów możliwość sprawdzenia swoich możliwości aktorskich. 

 

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
:: (C) 2017 Zespół Szkół Ekonomicznych im. Jana Pawła II w Gorlicach
ul. Ariańska 3 38-300 Gorlice.